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Sloy97

Membres
Inscrit
14/2/21
messages
8
Localisation
Breuilpont, Normandy,France
Marque
Audi
Modèle
Q7
Date
20/7/08
Cylindrée
3
Km
200000
Type
Diesel
Code moteur
CASA
VIN
WAUZZZ4L19D005975
VCDS
VCDS

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Bonjour à tous,

Je viens vers vous car suite à la purge de frein de mon Q7 3.0 TDI j'ai un code défaut :

-01276- ABS Hydraulic Pump (V64)
014- Defective-intermittent

Au tableau de bord j'ai les voyant ABS/ESP allumés en permanence et quand je les effaces ils reviennent une fois que la voiture avance.
J'ai tenté de faire un test de l'ABS ( output test ) le voyant abs clignote et la procédure s'arrête sans faire le test car les élements requis ne sont pas correct.
c'est comme si la pompe ABS ne répond pas.

Je n'ai pas trouvé de vrai réponse sur ce problème.

Si quelqu'un a des piste à fournir je suis preneur.

Merci d'avance
 
Les points importants à respecter (en gras et bleu) :

Prerequisites​

  • The ONLY fault that should be stored in the 03-ABS controller is and the 44-Steering Assist module should be fault-free.
  • VCDS should NOT need to be connected while performing the Function Test!
  • Vehicle stationary
  • Ignition ON, Engine ON (Running)
  • Perform the Test Drive on an enclosed Site (i.e. a Parking Lot)
  • Make sure to Complete the Function Test within 50 Seconds after pressing the Brake Pedal

Instructions​

  • Firmly press the Brake Pedal until a certain Brake Pressure (usually right above 30 bar) is reached.
  • Brake Pressure Sensor (G201) Plausibility will be confirmed by a Change in the Brake Electronics Warning Lights.
    • On Bosch, the ASR/ESP Warning Light (K155) will switch OFF and the ABS Warning Light (K47) will switch ON.
    • On Continental/Teves, the ABS Warning Light (K47) will switch OFF and the ASR/ESP Warning Light (K155) switch ON.
  • Start Driving straight with a steady Speed of ~20 km/h (~13 mph).
  • Turn the Steering Wheel either Left or Right between a 90° Angle (1/4 Turn) to 180° Angle (1/2 Turn) and keep it steady.
  • Lateral Acceleration Sensor (G200) and Rotation Rate Sensor (G202) Plausibility is confirmed
    once the remaining Brake Electronics Warning Light(s) switch OFF.
  • The Function Test is now completed.

Notes​

  • When Driving, make sure the general Speed is between 15 to 30 kph (9 to 18 mph).
  • The Turn should be done at a Rotation/Turn Rate of ~10 °/s which can be achieved with a
    Turning Radius of 10 to 12 Meters (30 to 40 feet) with a Speed between 15 to 30 kph (9 to 18 mph).
  • You may experience Variations in the Warning Light Behavior depending on the individual Brake System Generation,
    this is no Reason to be concerned as long as you follow the General Procedure.

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